شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۳۲:۰۸

فاینانس 5میلیارد دلاری چینی‎ها برای شرکت‏های نفتکش وکشتیرانی

باشگاه خبری فراساحل: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یک بانک چینی گشایش فاینانس پنج میلیارد دلاری را برای شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، علی ربیعی در همایش شصتمین سال تاسیس شرکت ملی نفتکش با اعلام اینکه نفت و مقولات مرتبط با نفت برای ما تاثیری سرنوشت ساز دارد، گفت: یک بانک چینی گشایش فاینانس پنج میلیارد دلاری برای شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است که دو فاینانس برای شرکت ملی نفتکش و سه فاینانس برای شرکت کشتیرانی خواهد بود.


وی با بیان اینکه در حال انجام مذاکرات لازم براین این فاینانس‎ها هستیم، افزود: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم برای بهتر کردن زندگی ایرانیان با نفت برنامه‎ریزی کند. وی یادآور شد: در این رابطه شرکت ملی نفتکش ایران می‎تواند کمک شایانی در دوران پساتحریم داشته باشد کما اینکه این شرکت در دوران جنگ و تحریم نیز حضوری پررنگ داشته و با ایستادگی خود، نفت و محصولات نفتی را به بازارهای هدف رسانده است بنابراین تلاش‎ها و عملکرد این شرکت ستودنی است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشار ه به اینکه شرکت نفتکش در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی نقش خود را ایفا کرده است، اظهار کرد: این شرکت با توجه به تعداد ناوگان و قابلیت‎های خود می‎تواند 130 میلیون تن فرآورده نفتی را جابه‌جا کند و اکنون باید جایگاه خود را بازتعریف کند تا در افزایش صادرات نفت ایران که حداقل از یک میلیون تن آغاز می‎شود و حق ایران است، افتخارآفرینی مجدد داشته باشد.


وی اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش در حمل و نقل دریایی از استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده و با حفظ شرایط محیط زیستی جایگاه خود را تاکنون حفظ کرده است و همراه با شرکای بین‌المللی خود در خدمت صنعت نفت ایران است. ربیعی با اشاره به اینکه با لغو تحریم آمادگی داریم تا 90 درصد نفت تولیدی کشور را در راستای ورود قدرتمند به بازارهای بین‎المللی صادر کنیم، گفت: امروز در پساتحریم قادر خواهیم بود روند فعالیت‎های خود را با همکاری بیشتر با شرکای خارجی خود ادامه دهیم.


وی اظهار کرد: در حال حاضر اصلی‎ترین اولویت ما بین‎المللی کردن فعالیت‎ها است که علاوه بر منافع اقتصادی، برای تامین امنیت کشور نیز مهم پنداشته می شود به همین دلیل علاوه بر تامین اجتماعی، برخی از سهام خود را در بورس‎های بین‎المللی ارائه خواهیم کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرکت کشتیرانی نیز در بخش غیرنفتی همراه با شرکت ملی نفتکش آمادگی همکاری بیش از پیش را با شرکت‎های خارجی دارند، گفت: اکنون در جهان تغییرات تکنولوژیک در حوزه LNG صورت گرفته است که ما نیز به دنبال شناخت این تغییرات و رسیدن به این ساز و کار هستیم.


وی یادآور گفت: برای همکاری و اذغام با شرکت های بین‌المللی لازم است تا استانداردهای بین‌المللی و رعایت حفظ محیط زیست مدنظر قرار گیرد که در این راستا پروتکل‌های سخت‎گیرانه ای را تعریف کرده‎ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد که از این جمله می‌توان به استانداردهای اقتصاد سبز و محیط زیست در استراتژی‌ها اشاره کرد. ریبعی به آینده روشنی پیش روی شرکت ملی نفتکش و شرکای آن اشاره و بیان کرد: همانطور که 10 سال گذشته پای انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایستادیم در آینده نیز در حوزه تجارت نفت همین طور ایستادگی خواهیم کرد. وی گفت: نیروی انسانی خوب و متاهلی از جمله 4800 دانشجو داریم که برخی از آنها در حوزه حمل و نقل دریایی متمرکز شده‌اند همچنین قدیمی‌ترین دانشگاه نفت را در اختیار داریم.



  کد خبر : 1030
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :